niedziela, 9 sierpnia 2009

Tkaninowe dylematy

Moja Lady in Blue Vervaco zbliża się do końca, zostało mi już tylko trochę zasłony po lewej stronie. Oczywistym jest więc, że planuję już następną pracę:)

Od roku "choruję" na dwa obrazki z serii Anchor Maia:

Maia - Misaki (Oriental Lady Red)



Maia - Sakura (Oriental Lady Black)



Udało mi się wejść w posiadanie schematu od Lady in Red. Drugiego stale poszukuję, więc "ktokolwiek widział, ktokolwiek wie ;) "

Schemat mam wydrukowany, mulina zakupiona - ale dopadła mnie refleksja na etapie wybierania tkaniny. Otóż zalecane jest użycie Aidy 16 ct w kolorze czerwonym. Ogólnie lubię Aidę i często na niej wyszywam. Ale w tym schemacie jest bardzo dużo elementów wyzywanych 1/2 krzyżyka. Nie ma chyba nic gorszego niż próba wbicia igły w środek splotu Aidowego. Wymyśliłam więc sobie, że zakupię tkaninę jednonitkową i będę wyszywać 2x2. I tu się zderzyłam z murem - nie bardzo się w nich orientuję. Na stronie Sew and So są np. materiały Zweigart Cotton Evenweave i Zweigart Linen Evenweave. Czy dobrze mi się wydaję że do haftu krzyzykowego powinnam wybrać Cotton Linen? Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć różnice w tych jednonitkowcach?:)
Zastanawiam się nad 32 Ct Murano Fabric w kolorze burgunda - tan nawet jest napisane że to odpowiednik Aidy 16 ct - czy to będzie dobry wybór? Może ktoś ma lepszy pomysł? :)

4 komentarze:

  1. Witaj Yenulko :)
    Seria orientalna piekna! Juz sie niemoge doczekac, by zobaczyc jak to bedzie wspaniale wygladalo w Twoim wykonianiu :) Chetnie poszukam rowniez w czelusciach francuskojezycznego internetu, choc jak na razie znalazlam tylko te do kupienia, bo bardzo zaporowej cenie ;)
    I dzieki Tobie dowiedzialam sie dzis, ze istnieja elementy wyszywane na pol krzyzyka :)

    Pozdrawiam Cie serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bea, cieszę się że do mnie zajrzałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeśli nie masz jeszcze schematy geishy
    jest tu :
    http://dump.ru/file/2265467
    i tu :
    http://dump.ru/file/2718409 w formacie xsd

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewa, jesteś aniołem!!!!! Bardzo bardzo bardzo dziękuję!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Pozostaw ślad ...